VŠEOBECNÉ PODMIENKY POUŽÍVANIA
Nová verzia platná od 17/02/2025
VITAJ NA VINTED! ZAČNIME SO ZÁKLADNÝMI INFORMÁCIAMI
1 O tebe a o nás
Kto sme. Ahoj! My sme Vinted, UAB. Nájdeš nás na adrese Svitrigailos str. 13, 03228 Vilnius, Litva a pod IČO: 302767152. V týchto Podmienkach sa pojmy Vinted, my, nás/nami a náš/naše vzťahujú na spoločnosť Vinted, UAB. Používame aj pojem Pridružené spoločnosti Vinted, čo sú všetky spoločnosti v rámci našej skupiny.
Čo robíme. Vlastníme a spravujeme webstránky, aplikácie a iné platformy (spoločne nazývané naša Stránka), na ktorých poskytujeme nasledujúce Služby:
- Hosting, kde vystupujeme ako sprostredkovateľ medzi Kupujúcimi a Predávajúcimi. Kúsky z Katalógu nekupujeme ani nepredávame a nie sme účastníkom žiadnych Transakcií;
- Ochrana kupujúceho, ktorá sa uplatňuje za poplatok pri každej Transakcii a ktorá zabezpečuje, aby platby Kupujúcich prebehli bezpečne, a tiež Kupujúcim umožňuje získať peniaze späť, ak sa Kúsok stratí, poškodí alebo výrazne nezodpovedá popisu, a to pomocou nášho tímu zákazníckej podpory; a
- ďalšie voliteľné služby pre našich Kupujúcich a Predávajúcich, ktoré sú opísané nižšie.
Za Služby, ktoré poskytujeme, sme zodpovední v rozsahu aktuálne platných zákonov a našich záväzkov a za podmienok uvedených v týchto Podmienkach.
O tebe a našich Používateľoch. Naši Používatelia musia spĺňať tieto podmienky:
- majú minimálne 18 rokov,
- majú Účet,
- používajú naše Služby len na svoj osobný prospech a nie na obchodné účely (pokiaľ nenakupujú ako Pro predávajúci),
- majú spôsobilosť a práva na to, aby mohli vykonávať Transakcie na Stránke, a
- súhlasia s týmito Podmienkami a Pravidlami katalógu.
Tvoja voľba nakupovať a predávať. Používateľom môže byť:
- Predávajúci, ktorý ponúka tovar a kúsky na predaj (každý z nich nazývaný Kúsok) v elektronickom katalógu našej Stránky (Katalóg), a/alebo
- Kupujúci, ktorý si môže v Katalógu prezerať, vyhľadávať a kúpiť jeden Kúsok alebo viacero Kúskov v rámci jednej súpravy tak, že klikne na tlačidlo nákupu, zadá svoje platobné údaje a klikne na tlačidlo „Zaplatiť“ (Transakcia).
Nákup od Pro predávajúcich. V závislosti od krajiny registrácie si môžeš kúpiť Kúsok od Pro predávajúceho, ktorý je označený značkou „Pro“ vedľa svojho mena a Kúska, ktorý ponúka (Pro predávajúci). Táto transakcia sa bude riadiť našimi všeobecnými podmienkami Vinted Pro, ktoré je potrebné si prečítať a akceptovať pred každým nákupom od Pro predávajúceho. Na všetky transakcie s Pro predávajúcimi sa vzťahujú európske právne predpisy týkajúce sa ochrany spotrebiteľa. Viac informácií o službe Vinted Pro nájdeš tu.
2 O týchto Podmienkach
O týchto Podmienkach. Tieto všeobecné podmienky (Podmienky) sú právnou dohodou medzi tebou a nami a upravujú tvoje používanie našej Stránky a Služieb. Súhlas s týmito Podmienkami vyjadríš, keď klikneš na tlačidlo vyjadrujúce súhlas pri registrácii osobného účtu na Vinted (Účet) alebo keď ťa informujeme o aktualizáciách týchto Podmienok.
Čo znamenajú slová napísané tučným písmom. Ak vidíš výraz napísaný tučným písmom s veľkým začiatočným písmenom, ide o definovaný pojem a poskytli sme ti definíciu jeho významu.
O Pravidlách katalógu. Pravidlá katalógu vrátane toho, aké Kúsky môžeš inzerovať (Pravidlá katalógu), tvoria podstatnú časť týchto Podmienok. Môže sa však stať, že niektoré ustanovenie v týchto Podmienkach je v rozpore s ustanovením v Pravidlách katalógu. V takom prípade má znenie ustanovenia v Pravidlách katalógu prednosť pred týmito Podmienkami.
Ďalšie dôležité informácie. Tieto Podmienky obsahujú odkazy na dôležité a iné užitočné informácie vrátane nášho Centra pomoci, kde nájdeš odpovede na niektoré najčastejšie kladené otázky našich Používateľov. Ak však v našom Centre pomoci (ktoré pravidelne aktualizujeme) nenájdeš to, čo hľadáš, obráť sa na nás akýmkoľvek spôsobom opísaným nižšie.
3 Niekoľko spôsobov, ako nás môžeš kontaktovať
Nahlásenie problému. Ak zistíš, že iný Používateľ urobil niečo nezákonné, porušil práva niekoho iného alebo porušil tieto Podmienky, môžeš nám to nahlásiť prostredníctvom:
- postupu nahlasovania popísaného tu alebo
- vyplnením tohto formulára, ak chceš nahlásiť konkrétne nezákonné Kúsky (napríklad Kúsky, ktoré porušujú práva duševného vlastníctva).
Postihnutej strane sa pokúsime pomôcť a v prípade potreby budeme spolupracovať s miestnymi orgánmi.
Podanie reklamácie. Dúfame, že sa ti používanie našich Služieb páči. Ak by však medzi nami došlo k nezhodám, daj nám o tom vedieť vyplnením nášho reklamačného formulára, aby sme mohli problém čo najskôr vyriešiť.
Iné otázky. Ak sa chceš niečo spýtať alebo nás na niečo upozorniť, môžeš nám poslať e-mail na tieto adresy.
ČO BY MALI VEDIEŤ VŠETCI NAŠI POUŽÍVATELIA
4 Ako sa stať naším Používateľom
Ako si vytvoriť Účet. Ak si chceš vytvoriť Účet a zabezpečiť jeho bezpečnosť, musíš nám poskytnúť svoj e-mail a zvoliť si jedinečné používateľské meno a heslo. Na vytvorenie Účtu nie je možné použiť jednorazové alebo maskované e-maily.
Overenie a bezpečnostné úkony. Počas procesu registrácie Účtu a kedykoľvek počas používania našich Služieb ťa môžeme požiadať o:
- pomoc s overením informácií v tvojom Účte (napríklad tvoje telefónne číslo, e-mail alebo spôsob platby),
- poskytnutie ďalších relevantných informácií,
- opravu akýchkoľvek nesprávnych alebo neúplných informácií v tvojom Účte alebo
- odpoveď na bezpečnostné otázky.
Týmto overujeme, že si skutočne osoba, ktorá pristupuje k tvojmu účtu a/alebo vykonáva transakcie na Stránke. Tieto požiadavky budú primerané bezpečnostnému problému, ktorý sa snažíme vyriešiť. Ak nám poskytneš neúplné alebo nesprávne informácie alebo ak nesplníš naše požiadavky, môžeme ti Účet zablokovať, a to podľa nižšie uvedených podmienok.
Obmedzenia Účtu. Môžeš mať len jeden Účet. Ak však tvoj pôvodný Účet zablokujeme, pretože ho niekto neoprávnene prevzal, môžeš si vytvoriť nový Účet. Zároveň platí, že okrem svojho Účtu môžeš mať súčasne aj jeden Účet Pro predávajúceho (ak je v tvojej krajine k dispozícii Vinted Pro), musia však mať priradené rôzne e-maily a tieto účty musia byť jasne oddelené.
Propagácia. Môžeme ťa informovať o špeciálnych ponukách, súťažiach, hrách alebo iných druhoch propagácie určených pre niektorých alebo všetkých našich Používateľov (Propagácia), a to v závislosti od nami stanovených požiadaviek oprávnenosti. Počas Propagácie môžu byť niektoré funkcie alebo vlastnosti Stránky dočasne zmenené alebo nedostupné.
Webstránky tretích strán a ich obsah. Niektoré funkcie na našej Stránke využívajú nástroje a služby, ktoré poskytujú tretie strany a ktoré sa riadia ich všeobecnými podmienkami. Poskytneme ti odkaz na podmienky tejto tretej strany, takže si ich môžeš pred používaním týchto funkcií prečítať a udeliť súhlas.
Ako budeme prezentovať informácie. Aby sme našim Používateľom poskytli čo najlepší zážitok, môžeme zmeniť usporiadanie Katalógu, reklamných plôch alebo iných informácií na Stránke. Tieto zmeny nebudú mať vplyv na obsah, ktorý poskytuješ, ani na naše povinnosti podľa týchto Podmienok. Viac informácií o tom, ako získať informácie o reklamách, nájdeš tu.
5 Používanie informácií, ktoré nám poskytneš
Ako používame tvoje osobné údaje. Tvoje osobné údaje budeme spracúvať na účely plnenia našich povinností a práv podľa týchto Podmienok a poskytovania našich Služieb. Viac informácií o tom, ako tvoje osobné údaje zhromažďujeme, uchovávame, používame a chránime, nájdeš v našich zásadách ochrany osobných údajov. Vynakladáme veľké úsilie na ochranu tvojich osobných údajov, ale ani tie najsilnejšie bezpečnostné opatrenia nedokážu vždy chrániť pred kybernetickými útokmi a zaručiť, že neoprávnené tretie strany nenájdu spôsob, ako získať prístup k tvojim osobným údajom alebo ich ovplyvniť. Zváž preto, aké osobné údaje alebo iné informácie nám poskytneš, pretože tak konáš na svoje vlastné riziko.
Ako môžeme použiť tvoj Obsah. Počas trvania príslušných práv nám a Pridruženým spoločnostiam Vinted udeľuješ nevýhradné právo používať tvoj Obsah na celom svete, a to bez nároku na odmenu (t. j. bez toho, aby sme ti za to platili). To znamená, že môžeme Obsah kopírovať, zobrazovať a prispôsobovať na prevádzkové, komerčné, reklamné alebo iné interné obchodné účely a na akomkoľvek type platformy alebo média vrátane televízie, tlačených médií, internetu (v banneroch a článkoch, na iných webových stránkach) a sociálnych sietí (Facebook, Twitter, Instagram atď.). Súhlas s používaním tvojho Obsahu na reklamné účely z našej strany môžeš kedykoľvek odvolať v nastaveniach svojho Účtu.
6 Čo musíš a čo nesmieš robiť
Čo musíš. Svoje Služby chceme poskytovať v bezpečnom, dôveryhodnom a chránenom prostredí pre všetkých Používateľov, ktorí si prezerajú Stránku, ale konanie a správanie Používateľa môže mať na tento cieľ negatívny vplyv. Aby sme mohli dosiahnuť bezpečné a chránené prostredie, súhlasíš s tým, že pri používaní našej Stránky a Služieb budeš:
- dodržiavať tieto Podmienky a platné zákony,
- poskytovať nám pravdivé, presné a aktuálne informácie o sebe a okamžite aktualizovať svoj účet, ak sa tvoje údaje zmenia (napríklad adresa tvojho bydliska),
- zachovávať dôvernosť prihlasovacích údajov a hesla k svojmu Účtu a informovať nás, ak si myslíš, že niekto mohol neoprávnene prevziať tvoj Účet,
- zdieľať informácie zo Stránky s tretími stranami vrátane sociálnych médií, len ak to umožňuje tlačidlo „Zdieľať“ na Stránke, a
- naďalej niesť zodpovednosť za informácie, fotografie alebo iné údaje, ktoré na našu Stránku nahráš (tvoj Obsah), a mať k nim všetky práva.
Čo nesmieš. Pri vytváraní Účtu alebo používaní Stránky alebo Služieb súhlasíš, že nebudeš:
- robiť nič nezákonné, neetické, v rozpore s verejnou bezpečnosťou alebo čo porušuje naše alebo cudzie práva (napríklad súkromie, dôverné informácie alebo duševné vlastníctvo iných osôb),
- pri registrácii na Stránke a/alebo pri používaní Stránky a/alebo Služieb používať akýkoľvek druh externých softvérových nástrojov (okrem iného vrátane botov, programov na extrahovanie, programov na prehľadávanie, pavúkov) (okrem iného na účely propagácie Kúskov a ich pridávania medzi obľúbené Kúsky), pokiaľ takéto používanie nie je nami povolené, ponúknuté alebo inak umožnené,
- používať akýkoľvek externý softvérový nástroj, ktorý by mohol narušiť normálnu prevádzku Stránky alebo Služieb alebo infikovať či poškodiť počítač iného Používateľa,
- prispôsobovať, kopírovať, upravovať, distribuovať alebo speňažovať akýkoľvek obsah na Stránke bez nášho predchádzajúceho písomného súhlasu,
- dolovať údaje, extrahovať údaje, prehľadávať, rozoberať, dekompilovať alebo spätne zostrojovať akúkoľvek časť Stránky,
- zverejňovať Obsah, ktorý chváli, propaguje, podporuje alebo podnecuje terorizmus, rasizmus, revizionizmus, xenofóbiu, homofóbiu, sexizmus, nenávistné prejavy, diskrimináciu, obchodovanie s ľuďmi, organizovaný zločin, nelegálne organizácie, sebapoškodzovanie, samovraždy, mučenie, kruté zaobchádzanie so zvieratami, ospravedlňovanie vojnových zločinov, sexuálne zneužívanie detí a/alebo dospelých, kulty alebo iný nezákonný Obsah,
- vymazávať a opätovne inzerovať ten istý Kúsok viackrát alebo viacero Kúskov hromadne,
- zhromažďovať, uchovávať alebo zverejňovať informácie, ktoré si získal nezákonným spôsobom a ktoré sa týkajú iných Používateľov, ich Obsahu alebo ich činností na Stránke, alebo akékoľvek informácie, ktoré sa objavujú na našej Stránke, ak by mohli mať vplyv na práva iných Používateľov,
- propagovať iné webové stránky alebo spoločnosti prostredníctvom reklám na našej Stránke.
Viac informácií o našich štandardoch komunity nájdeš tu.
7 Naše práva na riešenie problémov
Prijímanie nápravných opatrení. Ak zistíme, že robíš niečo, čo je v rozpore s pravidlami popísanými v týchto Podmienkach alebo zjavne nezákonné, môžeme prijať niektoré z nápravných opatrení uvedených nižšie:
- poslať ti upozornenie, že musíš dodržiavať tieto Podmienky,
- odstrániť alebo automaticky opraviť tvoje Kúsky v Katalógu,
- degradovať, skryť alebo odstrániť tvoj Obsah zo Stránky,
- skryť tebou odoslané súkromné správy, aby ich zamýšľaný príjemca nevidel,
- obmedziť tvoj Účet tým, že ti zablokujeme prístup k určitým funkciám (napríklad posielanie súkromných správ alebo obmedzenie viditeľnosti tvojich Kúskov pre iných Používateľov), alebo
- upozorniť miestne orgány na tvoju aktivitu, ak je ohrozený niečí život alebo bezpečnosť.
Bližšie informácie o skrývaní alebo odstraňovaní inzerátov nájdeš tu.
Zablokovanie Účtu. Tvoj Účet môžeme dočasne alebo natrvalo zablokovať, ak:
- sme prijali niektoré z nápravných opatrení uvedené vyššie a ty aj naďalej opakovane porušuješ tieto Podmienky,
- sa dopustíš závažného porušenia týchto Podmienok, konkrétne:
-
- poskytneš nám nesprávne, nepravdivé alebo zavádzajúce informácie o svojom Účte alebo svoje informácie neaktualizuješ,
- nespolupracuješ s nami, keď sa snažíme overiť informácie, ktoré vo svojom Účte uvádzaš,
- zneužívaš funkcie Stránky, alebo
-
- nastane jeden zo scenárov uvedených nižšie: podozrenia zo strany Poskytovateľa Vinted peňaženky alebo Spracovateľa platieb alebo problémy s transakciami, bezpečnostné a právne problémy, neplnoleté osoby alebo bezpečnostné hrozby.
Keď uvádzame, že tvoj Účet „zablokujeme“, znamená to:
- nebudeš môcť používať Stránku s výnimkou kontaktovania nášho tímu Zákazníckej podpory (Zákaznícka podpora),
- inzeráty na tvoje Kúsky budú odstránené zo Stránky a vyradené z Katalógu,
- nevrátime ti peniaze za žiadne Služby pre predávajúcich, ktoré si si od nás zakúpil/a a ktoré možno stále využívaš,
- môžeš dokončiť všetky prebiehajúce Transakcie a Prevody na účet; ak je však tvoj Účet zablokovaný z dôvodu obáv o bezpečnosť alebo hroziaceho podvodu, ktoré vznesie Poskytovateľ Vinted peňaženky, pretože bol tvoj Účet ohrozený alebo pretože je to objektívne nevyhnutné na ochranu oprávnených záujmov a práv všetkých zúčastnených na Transakcii, môžu nastať tieto následky:
-
- tvoje prebiehajúce Transakcie môžu byť zrušené a všetky poplatky zaplatené Kupujúcimi budú vrátené Kupujúcim, a/alebo
- môže dôjsť k obmedzeniu tvojej schopnosti uskutočniť Prevod na účet,
-
- môžeme zamietnuť tvoju žiadosť o kompenzáciu (ak dôvodom zablokovania boli tvoje podvodné alebo iné nezákonné aktivity a/alebo pokus o zneužitie našich zásad kompenzácie),
- môžeme ti zabrániť vytvoriť si na Stránke nový Účet.
Viac informácií o blokovaní nájdeš tu.
Použitie automatizovaných prostriedkov a konanie na základe upozornenia od orgánov. Na odhalenie problémov a prijatie vyššie uvedených nápravných opatrení alebo zablokovanie tvojho Účtu môžeme niekedy použiť automatizovaný softvér alebo algoritmy a tiež môžeme konať na základe riadneho upozornenia zo strany príslušných Orgánov.
Nápravné opatrenia alebo zablokovanie budú primeraného charakteru. Len na vysvetlenie, všetky opatrenia popísané vyššie budú primerané tvojmu porušeniu a budú zohľadňovať tvoje záujmy.
Odôvodnenie. Ak prijmeme niektoré z nápravných opatrení uvedených vyššie alebo ak zablokujeme tvoj Účet, budeme ťa informovať o nasledujúcich skutočnostiach:
- naše dôvody, ktoré nás k tomu viedli,
- obmedzenie, ktoré vo vzťahu k tvojmu Obsahu alebo tvojmu Účtu uplatníme,
- skutočnosti a právne dôvody, o ktoré sme sa pri rozhodovaní opierali,
- použitie automatizovaných prostriedkov pri prijímaní daného rozhodnutia a
- tvoje možnosti odvolať sa (podrobnejšie sú popísané nižšie v časti „Tvoje možnosti odvolať sa“).
Tieto informácie ti však neposkytneme, ak by sme tým porušili zákon alebo pokyn právneho orgánu, narušili vyšetrovanie podvodu alebo umožnili pokračovanie podvodu, alebo ak by sa to považovalo za závažné porušenie týchto Podmienok alebo všeobecných podmienok Poskytovateľa Vinted peňaženky.
Prijímanie nápravných opatrení alebo zablokovanie bez predchádzajúceho upozornenia. Ak nastane niektorá z nižšie uvedených situácií, nápravné opatrenia môžeme prijať alebo tvoj Účet zablokovať aj bez toho, aby sme ťa o tom informovali v dostatočnom predstihu. Dôvody ti poskytneme až v čase, keď príslušné kroky podnikneme:
- Podozrenia zo strany Poskytovateľa Vinted peňaženky alebo Spracovateľa platieb: Poskytovateľ Vinted peňaženky alebo Spracovateľ platieb nám nahlási podozrenie, že si porušil/a zákon, konal/a v rozpore s ich všeobecnými podmienkami alebo zneužil/a ich Stránku pri používaní platobných služieb a/alebo služieb peňaženky (vrátane nezákonného predaja na Stránke, legalizácie príjmov z trestnej činnosti, financovania terorizmu, podvodu, krádeže identity alebo používania falošných dokladov).
- Problémy s Transakciami: prostredníctvom Spracovateľa platieb podáš reklamáciu týkajúcu sa Transakcie, pričom existujú objektívne a legitímne dôvody domnievať sa, že si v tejto súvislosti porušil/a zákon, tieto Podmienky alebo zneužil/a Stránku.
- Bezpečnostné a právne problémy: tvoj Obsah alebo používanie Služieb je v rozpore so zákonom, právnymi predpismi alebo pravidlami verejnej bezpečnosti alebo môže mať vážne dôsledky pre zdravie, bezpečnosť alebo oprávnené ekonomické záujmy nás, iných Používateľov, Pro predávajúcich alebo tretích strán. Môže to byť:
-
- nahrávanie Obsahu, ktorý schvaľuje zločiny proti ľudskosti, podnecuje rasovú nenávisť alebo násilie, týka sa detskej pornografie alebo iného sexuálneho obťažovania alebo vážne ohrozuje iných Používateľov,
- spáchanie krádeže identity alebo akéhokoľvek iného typu podvodu,
- používanie externých softvérových nástrojov pri registrácii na Stránke a/alebo pri používaní Stránky a/alebo Služieb v rozpore s týmito Podmienkami, alebo
- zneužívanie Stránky spôsobom, ktorý ohrozuje bezpečnosť ostatných Používateľov alebo bezpečnosť Stránky (napríklad prihlasovanie sa z podozrivých IP adries, podvody alebo rozosielanie spamu iným Používateľom). Podvod vyšetríme a všetky tvoje tvrdenia podrobíme dôslednému preskúmaniu.
-
- Neplnoleté osoby: ak používaš Účet a máš menej ako 18 rokov.
- Zákon nám zakazuje: tým, že by sme ťa vopred informovali, by sme porušili zákon, právny predpis alebo pokyn orgánu činného v trestnom konaní alebo by sme tým mohli ohroziť nás alebo Pridružené spoločnosti Vinted.
- Ohrozenie bezpečnosti: existuje hrozba pre bezpečnosť alebo normálne fungovanie nášho IT systému.
- Opakované alebo závažné porušenia: dopustíš sa závažného alebo opakovaného porušenia týchto Podmienok.
Tvoje možnosti odvolať sa. Naše rozhodnutie o prijatí akéhokoľvek nápravného opatrenia môžeš napadnúť:
- podaním odvolania prostredníctvom nášho systému. Ak tak chceš urobiť, klikni na odkaz v odôvodnení, ktoré sme ti poslali (ak sme tvoj Účet zablokovali alebo prijali niektoré z nápravných opatrení uvedených vyššie), prípadne v inej komunikácii, ktorú sme ti poslali (ak si nás upozornil/a na nevyhovujúci Obsah alebo Účet). Tvoje odvolanie čo najskôr preskúmame za účasti kvalifikovaného personálu;
- podaním žiadosti na jeden z autorizovaných orgánov mimosúdneho riešenia sporov; alebo
- podaním žaloby na vnútroštátny súd podľa platných zákonov.
8 Ako si zriadiť Vinted peňaženku
O Vinted peňaženkách. Môžeš si vytvoriť Vinted peňaženku, čo je elektronická peňaženka dostupná na Stránke. Pomocou svojej Vinted peňaženky môžeš:
- prijímať a ukladať si finančné prostriedky za Kúsok, ktorý predáš,
- kúpiť Kúsok od iného Používateľa za prostriedky vo Vinted peňaženke,
- previesť si finančné prostriedky zo svojej Vinted peňaženky na osobný bankový účet (Prevod na účet), alebo
- zakúpiť si voliteľné služby, ktoré sú k dispozícii Kupujúcim a Predávajúcim.
Kto ju potrebuje? Každý Používateľ si môže zriadiť Vinted peňaženku podľa nižšie uvedených krokov. Ak si Predávajúci, Vinted peňaženku si musíš vytvoriť do 5 kalendárnych dní od uskutočnenia svojho prvého predaja.
Ako sa poskytuje. Vinted peňaženka je platobnou službou, ktorú môže poskytovať niektorý z našich regulovaných poskytovateľov platobných služieb tretej strany (Poskytovateľ Vinted peňaženky), medzi ktorých patrí:
- MANGOPAY SA, licencovaná inštitúcia elektronických peňazí v Luxembursku, ktorá je regulovaná luxemburským orgánom Commission de Surveillance du Secteur Financier;
- MANGOPAY U.K. Limited, licencovaná inštitúcia elektronických peňazí v Spojenom kráľovstve. O akejkoľvek zmene týkajúcej sa spoločnosti skupiny MANGOPAY, ktorá pôsobí ako poskytovateľ platobných služieb spoločnosti Vinted v Spojenom kráľovstve, ťa budeme okamžite informovať; alebo
- ADYEN N.V., licencovaná banka v Holandsku regulovaná holandskou centrálnou bankou (De Nederlandsche Bank);
- Vinted Pay UAB, licencovaná inštitúcia elektronických peňazí v Litve, ktorá je regulovaná Litovskou centrálnou bankou.
Tu nájdeš informácie o tom, ktorý poskytovateľ poskytuje platobné služby v jednotlivých krajinách, kde Vinted pôsobí.
Ako si zriadiť Vinted peňaženku. Ak chceš požiadať o zriadenie Vinted peňaženky, jednoducho prejdi do svojho účtu a:
- prejdi do časti „Profil“, vyber možnosť „Peňaženka“ a klikni na tlačidlo „Aktivovať peňaženku“;
- ak si peňaženku nezriadiš skôr, vyzveme ťa, nech tak urobíš do 5 kalendárnych dní od uskutočnenia prvého predaja, inak nebudeš môcť predaný kúsok odoslať a Transakcia sa zruší;
- poskytni nám svoje celé meno a adresu. V závislosti od Poskytovateľa Vinted peňaženky ťa môžeme požiadať aj o poskytnutie týchto údajov: dátumu narodenia alebo rodného čísla, adresy, štátnej príslušnosti a/alebo telefónneho čísla (viac informácií nájdeš tu); a
- vyjadri svoj súhlas so všeobecnými podmienkami Poskytovateľa Vinted peňaženky a vezmi na vedomie jeho zásady ochrany osobných údajov (odkaz na tieto zásady ti poskytneme ako súčasť formulára na zriadenie peňaženky).
Kontrola KYC. Poskytovatelia Vinted peňaženky vyžadujú absolvovanie postupu „Poznaj svojho klienta“ (Know Your Customer, Kontrola KYC). KYC je postup založený na právnych predpisoch proti legalizácii príjmov z trestnej činnosti a financovaniu terorizmu, ktoré vyžadujú, aby Poskytovatelia Vinted peňaženky overili tvoju totožnosť a oprávnenosť na používanie Vinted peňaženky (viac informácií nájdeš tu). Prvotná kontrola sa vykonáva počas zriadenia Vinted peňaženky, ako je popísané vyššie v časti „Ako si zriadiť Vinted peňaženku“. Poskytovatelia Vinted peňaženky môžu od teba požadovať vykonanie ďalších Kontrol KYC, pričom v závislosti od ich interných postupov a platných zákonov môže byť potrebné predložiť kópiu cestovného pasu, občianskeho preukazu, vodičského preukazu, výpisu z bankového účtu a/alebo dokladu o pobyte, a to v nasledovných prípadoch:
- dosiahneš limit celkovej hodnoty uskutočnených Transakcií alebo celkovú sumu Prevodov na účet uskutočnených pomocou Vinted peňaženky – tieto limity závisia od toho, ktorý Poskytovateľ Vinted peňaženky ti poskytuje služby (viac informácií nájdeš tu);
- kedykoľvek po zriadení Vinted peňaženky, ak má Poskytovateľ Vinted peňaženky podozrenie, že tvoja Vinted peňaženka je zapojená do podvodnej, podozrivej alebo nezákonnej činnosti.
Ak Kontrolou KYC neprejdeš. Ak v Kontrole KYC neuspeješ alebo ak ju nevykonáš počas prvej žiadosti o zriadenie svojej Vinted peňaženky, nebudeš si môcť Vinted peňaženku zriadiť. Ak sa tak stane kedykoľvek počas používania Vinted peňaženky, tvoja Vinted peňaženka bude pozastavená a môže sa stať, že nebudeš môcť pri nákupoch použiť prostriedky vo Vinted peňaženke alebo uskutočniť Prevod na účet (viac informácií o Prevodoch na účet nájdeš nižšie). Poskytovateľ Vinted peňaženky môže tieto obmedzenia na tvoju Peňaženku uplatniť aj v prípadoch, keď má podozrenie na tvoje zapojenie do podvodnej, podozrivej alebo nezákonnej činnosti.
Ako vykonať Prevod na účet. Poskytovateľa Vinted peňaženky môžeš o uskutočnenie Prevodu na účet požiadať tak, že vo svojom účte prejdeš do časti „Nastavenia“ a pridáš si číslo svojho bankového účtu, celé meno a fakturačnú adresu. Ak sa nachádzaš:
- v eurozóne, Prevod na účet môžeš uskutočniť len v eurách na osobný bankový účet nachádzajúci sa v Európskej únii alebo Európskom hospodárskom priestore. Vykonanie Prevodu na účet mimo týchto oblastí alebo v iných menách nie je povolené, alebo
- mimo eurozóny, Prevod na účet môžeš uskutočniť len v miestnej mene a v rámci svojej domovskej krajiny. Vykonanie Prevodu na účet v inej mene alebo mimo tvojej domovskej krajiny nie je povolené.
9 Ako vykonávať platby
Ako platiť na našej Stránke. Platenie za Kúsky alebo nákup našich Služieb sa snažíme čo najviac zjednodušiť. Platbu môžeš uskutočniť pomocou:
- svojej Vinted peňaženky – ak máš vo Vinted peňaženke finančné prostriedky, automaticky sa použije ako primárny spôsob platby, a ak nemáš dostatok finančných prostriedkov na dokončenie nákupu, zvyšok môžeš uhradiť iným spôsobom,
- svojej kreditnej alebo debetnej karty, alebo
- iného spôsobu platby, ktorý môžeme na našej Stránke zaviesť.
Spracovanie tvojej platby. Autorizovaných poskytovateľov platobných služieb tretích strán (Spracovatelia platieb) využívame:
- na spracovanie online platieb za nákup Kúskov alebo voliteľných Služieb na našej Stránke,
- na spracovanie Prevodov na účet z tvojej Vinted peňaženky alebo
- v určitých prípadoch aj na poskytovanie služby Vinted peňaženka (pôsobia ako Poskytovateľ Vinted peňaženky).
Zmluvy s poskytovateľmi tretích strán uzatvárame aj na účely ukladania informácií o tvojich spôsoboch platby. Poskytneme ti pomoc, aby si mohol/la používať svoju Vinted peňaženku a využívať našich Spracovateľov platieb, ale sami tvoje platby nespracúvame.
Bezpečná úschova peňazí. Keď si kúpiš Kúsok, všetky peniaze, ktoré zaplatíš, poputujú na samostatný Viazaný účet, kde zostanú v bezpečí pod kontrolou Poskytovateľa Vinted peňaženky, a to až do ukončenia Transakcie. Následne sa cena Kúska a všetky náklady na doručenie, ktoré si zaplatil/a, s výnimkou poplatkov za predplatené doručenie, uvoľnia do Vinted peňaženky Predávajúceho.
Bezpečnosť a zabezpečenie. Uisti sa, že tvoje platobné údaje sú presné, aby boli platby uskutočnené na našej Stránke bezpečné a spoľahlivé. V opačnom prípade môže byť tvoja platba zrušená alebo ťa môžeme vyzvať, nech preukážeš, že spôsob platby je tvoj alebo že si platbu autorizoval/a, ak si automatizované softvérové systémy budú myslieť, že bola odcudzená.
Konverzia mien. Máme tiež službu Konverzia mien. Poskytujú ju naši Spracovatelia platieb alebo Poskytovatelia Vinted peňaženky a umožňuje Kupujúcemu zaplatiť za Kúsok, ktorý sa predáva v inej mene, vo svojej miestnej mene. Táto služba je k dispozícii v konkrétnych krajinách, ktoré sú uvedené tu. Ak je v krajine, v ktorej si zaregistrovaný/á, služba Konverzia mien k dispozícii, Spracovateľ platieb alebo Poskytovateľ Vinted peňaženky si v závislosti od použitých mien uplatní poplatok vo výške 1,2 % alebo 3 % z ceny Kúska.
10 Posielanie správ a písanie hodnotení
Súkromné správy. Ak si chceš s inými Používateľmi vymeniť informácie o Kúsku, môžeš im poslať súkromnú správu. Z iného dôvodu nesmieš iným Používateľom súkromné správy posielať, najmä ak ide o:
- reklamu,
- škodlivý softvér,
- nevyžiadané alebo hromadné správy, ktoré sa posielajú 5 alebo viacerým Používateľom, a
- správy, ktoré sú alebo by mohli byť považované za nezákonné, obscénne, škodlivé, neetické, ohrozujúce verejnú bezpečnosť, nevhodné alebo akýmkoľvek spôsobom nezlučiteľné s najlepšími záujmami spoločnosti Vinted a našich Používateľov.
Zanechanie hodnotenia. Po dokončení Transakcie sa môžeš rozhodnúť napísať a na našej Stránke uverejniť hodnotenie týkajúce sa Transakcie a iného Používateľa. Všetky hodnotenia, ktoré uverejníš, musia byť spravodlivé a úprimné. Upozorňujeme, že za zanechanie hodnotenia ti neposkytneme žiadnu odmenu a hodnotenia pred ich zverejnením na našej Stránke nekontrolujeme ani neoverujeme.
11 Ukončenie nášho vzťahu
Náš vzťah môžeš ukončiť. Svoj vzťah so spoločnosťou Vinted môžeš kedykoľvek bezplatne ukončiť a naše Služby prestať používať tým, že vymažeš svoj Účet alebo nám pošleš e-mail na tieto adresy.
Vzťah môžeme ukončiť aj my. Aj my môžeme tieto Podmienky kedykoľvek a z akéhokoľvek dôvodu ukončiť, a to písomným oznámením, ktoré ti zašleme 30 dní vopred.
Čo sa stane potom. Tieto Podmienky budú platiť až do ukončenia všetkých prebiehajúcich Transakcií a Prevodov na účet.
MÁŠ CHUŤ PRIVYROBIŤ SI?
12 Predaj Kúska na Vinted
Čo môžeš predávať. Musíš mať právo previesť vlastníctvo Kúska na Kupujúceho. Kúsok, ktorý chceš predať, musí tiež:
- spĺňať Pravidlá katalógu,
- spĺňať obmedzenia a požiadavky Spracovateľa platieb týkajúce sa zakázaných predmetov, ak také existujú. Kliknutím tu zistíš, či v tvojej krajine takéto požiadavky platia; a
- nesmie ísť o niečo, čo si pôvodne zakúpil/a vo veľkom alebo v rámci dropshippmentu (t. j. daný Kúsok fyzicky nevlastníš) s nízkou hodnotou pre ďalší predaj.
Inzerovanie Kúska na predaj. Ak chceš na Stránke inzerovať Kúsok na predaj, je potrebné urobiť a nahrať fotografiu Kúska a napísať jeho popis (ani jedno ani druhé nemožno prevziať z internetu), ktoré budú presne odrážať jeho kvalitu a vzhľad (vrátane prípadných vád alebo dodatočných úprav). Informácie, o ktorých poskytnutie ťa môžeme požiadať, si môžeš pozrieť tu. Keď je inzerát na tvoj Kúsok uvedený v Katalógu a zverejnený na Stránke, znamená to, že si oficiálne predložil/a ponuku na predaj, ktorú môže Kupujúci prijať.
Rozhodnutie Kupujúceho. Ak ti Kupujúci ako protinávrh ponúkne novú cenu za Kúsok, prijatím tohto protinávrhu sa Kúsok nepovažuje za predaný. Aj keď protinávrh prijmeš, Kupujúci sa stále môže rozhodnúť tvoj Kúsok nekúpiť. Tvoj Kúsok je predaný, až keď si ho Kupujúci kúpi kliknutím na tlačidlo nákupu a jeho platba bude prijatá.
Stiahnutie inzerátu. Inzerát môžeš stiahnuť kedykoľvek pred tým, ako si Kupujúci Kúsok kúpi.
Ako zoraďujeme a odporúčame informácie. Na pochopenie, zoradenie a odporúčanie relevantných informácií Používateľom, ktorí si prezerajú našu Stránku, používame automatizované nástroje. Bližšie informácie o tom, ako používame automatizáciu na odporúčanie určitých informácií na Vinted nástenke nájdeš v našom Centre pomoci.
CHCEŠ ZAČAŤ NAKUPOVAŤ?
13 Kúpa Kúska
Ako si kúpiť Kúsok. Ak si chceš kúpiť Kúsok z Katalógu, musíš:
- kliknúť na tlačidlo nákupu,
- zvoliť si spôsob platby a možnosť doručenia, a
- kliknúť na tlačidlo platby na stránke so zhrnutím objednávky.
Koľko zaplatíš. Za každú Transakciu zaplatíš nasledujúce poplatky, ktoré budú uložené na Viazanom účte:
- cenu Kúska,
- poplatok za doručenie,
- poplatok za službu Ochrana kupujúceho (kliknutím tu sa dozvieš, ako ho vypočítame), prípadne
- poplatky za voliteľné služby.
Čo bude nasledovať? Dopravca nám bude zasielať aktuálne informácie a my ťa budeme informovať o tom, kedy by ti mal byť Kúsok doručený (prípadne o tom, že sa Kúsok zrejme stratil). Viac informácií o tomto procese nájdeš v nasledujúcej kapitole.
Ak si Kúsok kúpiš mimo našej Stránky. Ak si Kúsok kúpiš offline alebo mimo našej Stránky, za túto transakciu nenesieme zodpovednosť. Takýto nákup uskutočňuješ na vlastné riziko a nevzťahuje sa naň žiadna ochrana, ktorú ponúkame pri Transakciách uskutočnených na našej Stránke.
14 Služba Ochrana kupujúceho
Účel služby Ochrana kupujúceho. Služba Ochrana kupujúceho ti poskytuje možnosť vrátenia peňazí v prípade, že sa Kúsok stratí, poškodí alebo výrazne nezodpovedá popisu. Zákaznícka podpora ti počas tohto procesu pomôže, pričom sa bude riadiť našimi zásadami vrátenia peňazí. Tvoja platba bude až do označenia Transakcie ako dokončená uschovaná na Viazanom účte. Chceli by sme ťa upozorniť, že služba Ochrana kupujúceho nie je poistením ani službou právnej ochrany a slúži ako doplnok všetkých ostatných zákonných práv alebo záruk, ktoré máš k dispozícii. Služba Ochrana kupujúceho sa povinne uplatňuje za poplatok na každý nákup uskutočnený pomocou tlačidla nákupu.
Zásady vrátenia peňazí. O vrátenie peňazí za Kúsok môžeš požiadať, ak:
- sa potvrdí, že sa počas prepravy stratil alebo poškodil,
- výrazne nezodpovedá popisu,čo znamená, že medzi Kúskom, ktorý ti bol doručený, a jeho popisom alebo fotografiou v Katalógu existujú výrazné rozdiely, napríklad iná veľkosť, farba alebo vážne poškodenie (napríklad škvrny, zápach či diery), alebo že Kúsok v súprave chýbal (výrazne nezodpovedá popisu), alebo
- ide o falzifikát výrazne nezodpovedajúci popisu.
Ak sa vyskytnú akékoľvek problémy s Kúskom. Problém nám musíš nahlásiť v súlade s našimi pravidlami služby Ochrana kupujúceho, teda kliknutím na tlačidlo „Mám problém“ v príslušnej súkromnej správe, a to do 2 kalendárnych dní odkedy ti oznámime, že Kúsok bol doručený alebo sa podľa všetkého stratil (Lehota na podanie žiadosti o vrátenie peňazí). Transakcia sa tým pozastaví a všetky peniaze za ňu zostanú aj naďalej uschované na Viazanom účte, až kým sa problém nevyrieši. Ak nám problém v rámci Lehoty na podanie žiadosti o vrátenie peňazí neoznámiš, Transakcia sa automaticky označí ako dokončená.
Nakladanie s Kúskom výrazne nezodpovedajúcou popisu (okrem falzifikátov výrazne nezodpovedajúcich popisu). Odporúčame ti najprv porozprávať sa s Predávajúcim a vysvetliť mu, o aký problém sa jedná, aby ste sa s Predávajúcim mohli dohodnúť na riešení, s ktorým budete obaja spokojní. Ak sa vám však na riešení dohodnúť nepodarí, môžeš problém posunúť na nás. Ak nám v Lehote na podanie žiadosti o vrátenie peňazí zašleš reklamáciu Kúska výrazne nezodpovedajúceho popisu, budeme o tom informovať Predávajúceho. Predávajúci môže:
- nepožadovať vrátenie Kúska a vrátiť ti peniaze, alebo
- požiadať ťa o vrátenie Kúska do 5 pracovných dní, aby ti následne mohol vrátiť peniaze. Ak sa s Predávajúcim nedohodneš inak, náklady na spätné doručenie znášaš ty a my Predávajúceho upozorníme, kedy by mal Kúsok dostať alebo ak sa zdá, že sa stratil. Od okamihu oznámenia Predávajúcemu bude mať 2 dni na to, aby potvrdil, že Kúsok obdržal a že je všetko v poriadku (v takom prípade dostaneš peniaze späť), alebo aby nahlásil problém (v takom prípade zostanú tvoje peniaze uschované na Viazanom účte, a to až kým sa problém nevyrieši). Ak si Kupujúci Kúsky kúpil ako súčasť súpravy, vrátiť môže iba ten Kúsok alebo Kúsky zo súpravy, ktoré výrazne nezodpovedajú popisu.
Ak Predávajúci neurobí nič z vyššie uvedeného do 14 dní od nahlásenia problému alebo ak nám kedykoľvek počas tohto procesu ty alebo Predávajúci nahlásite problém, konečné rozhodnutie o tom, či Kúsok výrazne nezodpovedá popisu, prijme Zákaznícka podpora.
Nakladanie s falzifikátom výrazne nezodpovedajúcim popisu. Ak nám v Lehote na podanie žiadosti o vrátenie peňazí nahlásiš, že Kúsok je falzifikát výrazne nezodpovedajúci popisu, problém preskúmame a teba aj Predávajúceho požiadame o doplnenie informácií, aby sme mohli prijať objektívne rozhodnutie.
- Ak o pravosti Kúska neexistujú pochybnosti, Transakciu dokončíme a peniaze z Viazaného účtu uvoľníme Predávajúcemu.
- Ak nemáme dostatok informácií na to, aby sme mohli určiť, či je Kúsok falzifikátom výrazne nezodpovedajúcim popisu alebo nie, prípad budeme považovať za nejednoznačný a Transakciu zrušíme, vrátime ti peniaze podľa tabuľky uvedenej nižšie a požiadame ťa o vrátenie Kúska Predávajúcemu a uhradenie nákladov na spätné doručenie (ak sa s Predávajúcim nedohodneš inak).
- Ak existuje presvedčivý dôkaz, že Kúsok je falzifikátom výrazne nezodpovedajúcim popisu, oznámime to Predávajúcemu. Následne bude mať 24 hodín na to, aby nám poskytol dôkazy, že Kúsok je pravý. Ak nám ich nebude vedieť poskytnúť alebo neposkytne, Transakciu zrušíme a ty nebudeš musieť Kúsok vrátiť Predávajúcemu, aby si dostal/a svoje peniaze späť , ako je uvedené v tabuľke nižšie.
Ak je problém presunutý na nás: Tvoj prípad preskúmame a teba aj Predávajúceho môžeme požiadať o poskytnutie informácií a dôkazov potrebných na prijatie objektívneho rozhodnutia o tom, či tvoj prípad spĺňa podmienky na vrátenie peňazí v súlade s našimi zásadami vrátenia peňazí. Ty a Predávajúci sa zaväzujete konečné rozhodnutie rešpektovať.
Kedy vrátenie peňazí nie je možné. Peniaze ti nebude možné vrátiť, ak:
- nahlásiš problém, že Kúsok výrazne nezodpovedá popisu, no bude prijaté rozhodnutie, že sa o Kúsok výrazne nezodpovedajúci popisu nejedná,
- nám potvrdíš, že s Kúskom bolo pri doručení všetko v poriadku,
- nám problém nenahlásiš v Lehote na podanie žiadosti o vrátenie peňazí,
- Zákazníckej podpore v lehotách, ktoré ti boli oznámené, neposkytneš dôkaz, že Kúsok bol poškodený alebo výrazne nezodpovedal popisu,
- Kúsok pred jeho vrátením použiješ, vyperieš alebo nejakým spôsobom upravíš, alebo
- si predmetom vyšetrovania pre podozrenie zo zneužitia alebo neoprávneného použitia služby Ochrana kupujúceho z dôvodu uplatnenia nároku na vrátenie peňazí.
Aký typ vrátenia peňazí môžeš získať. V nasledovnej tabuľke sú uvedené poplatky, ktoré ti môžu byť vrátené:
Čo vraciaš |
Druh poplatku |
Vrátenie peňazí |
Jeden Kúsok (nie je súčasťou súpravy) |
Poplatok za službu Ochrana kupujúceho |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
Cena Kúska |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Poplatok za Predplatené doručenie |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Náklady na spätné doručenie |
|
|
Jednotlivé Kúsky výrazne nezodpovedajúce popisu, ktoré boli súčasťou súpravy (v prípade, že nevraciaš celú súpravu) |
Poplatok za službu Ochrana kupujúceho |
Poplatok za službu Ochrana kupujúceho bude prepočítaný na základe Kúska alebo Kúskov zo súpravy, ktoré si ponecháš, a bude ti vrátený rozdiel medzi pôvodne zaplateným poplatkom za službu Ochrana kupujúceho a prepočítaným poplatkom. Bližšie informácie nájdeš tu. |
Cena Kúska |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Poplatok za Predplatené doručenie |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Náklady na spätné doručenie |
|
|
Celá súprava Kúskov* *V prípade falzifikátov výrazne nezodpovedajúcich popisu nie je potrebné vrátiť falzifikát Kúska. Ak chceš získať kompenzáciu, vráť len tie Kúsky zo súpravy, ktoré sú považované za pravé. |
Poplatok za službu Ochrana kupujúceho |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
Cena Kúska |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Poplatok za Predplatené doručenie |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
|
Náklady na spätné doručenie |
|
|
Voliteľné služby |
Poplatok za službu Overenie kúska |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
Poplatok za službu Overenie elektroniky |
Vrátenie peňazí v plnej výške |
ČO EŠTE PONÚKAME?
15 Voliteľné služby pre Predávajúcich
Služby pre Predávajúcich. Predávajúci si môžu za dodatočný poplatok zakúpiť ďalšie voliteľné služby popísané v Centre pomoci (Služby pre Predávajúcich). Informácie o tom, ako si zakúpiť Služby pre Predávajúcich nájdeš vyššie v časti „Ako vykonávať platby“. V prípade každej Služby pre Predávajúcich sa jedná o jednorazovú automatizovanú službu, ktorá nie je prenosná na iný Kúsok ani iného Používateľa. Pred zakúpením konkrétnej Služby pre Predávajúcich ti povieme, koľko stojí a ako dlho ju môžeš používať. Na e-mailovú adresu ti tiež pošleme potvrdenie o nákupe.
16 Voliteľné služby overenia pre Kupujúcich
Služby overenia. V krajinách, kde sú dostupné, ponúkame Kupujúcim nasledujúce platené voliteľné Služby overenia:
- Služba Overenie kúska: V prípade oprávnených Kúskov (s výnimkou elektroniky) vynaložíme všetko komerčne primerané úsilie na potvrdenie originality Kúska, a to na základe objektívnych kritérií vrátane našej znalosti značky a informácií, ktoré máme k dispozícii. Ďalšie informácie o službe Overenie kúska a o tom, či je tvoj Kúsok oprávnený a či je služba v tvojej krajine dostupná, nájdeš tu.
- Služba Overenie elektroniky: Pri špecifických Kúskoch inzerovaných v kategórii Elektronika kontrolujeme vlastnosti, stav, funkčnosť a originalitu Kúska na základe objektívnych kritérií vrátane znalosti značky a informácií, ktoré máme k dispozícii. Viac informácií o službe Overenie elektroniky a o tom, či je tvoj Kúsok oprávnený a či je služba v tvojej krajine dostupná, nájdeš tu.
Tieto služby sú pre Kupujúcich voliteľné a ponúkajú sa samostatne ako doplnok k našej službe Ochrana kupujúceho. Kupujúceho a Predávajúceho budeme o priebehu procesu overovania informovať prostredníctvom súkromných správ na Stránke.
Ako to funguje. Služby overenia je možné zakúpiť si len pre jednotlivý oprávnený Kúsok. Kritériá oprávnenosti môžeme v budúcnosti aktualizovať. Oprávnené Kúsky budú v Katalógu automaticky označené štítkom. Ak však Predávajúci inzerát po zverejnení upraví, nemusí už byť na Služby overenia oprávnený.
Čo musia vedieť Kupujúci.
- Nákup a proces: O tom, koľko Služba overenia daného Kúska stojí, ťa budeme informovať ešte pred zaplatením (informácie o spôsoboch platby nájdeš v časti „Ako vykonávať platby“). Ak si Službu overenia zakúpiš, Predávajúci nám Kúsok na overenie pošle ešte skôr, než bude odoslaný tebe. Ak Kúsok v overení vyhovie, pošleme ti ho. Ak Kúsok v overení nevyhovie, Kúsok pošleme späť Predávajúcemu a transakcia sa zruší. Peniaze ti budú vrátené na základe vyššie uvedenej tabuľky typov vrátenia peňazí.
- Vrátenie Kúska zakúpeného so Službou overenia, za predpokladu, že nás upozorníš v Lehote na podanie žiadosti o vrátenie peňazí, a:
-
- V prípade služby Overenie kúska:
-
- Vrátenie z dôvodu, že Kúsok výrazne nezodpovedá popisu (okrem falzifikátov): Ak chceš Kúsok vrátiť, pretože sa domnievaš, že výrazne nezodpovedá popisu, Kúsok nám musíš poslať späť, aby sme ho podrobili ďalšiemu overeniu.
- Vrátenie falzifikátu výrazne nezodpovedajúceho popisu: Ak chceš Kúsok vrátiť, pretože ide o falzifikát výrazne nezodpovedajúci popisu, potom:
-
- V prípade služby Overenie kúska:
-
-
-
-
-
-
- ak na základe prvotného overenia Kúska, ktoré sme vykonali pred jeho odoslaním na tvoju adresu, a akýchkoľvek ďalších dôkazov neexistuje dôvod pochybovať o originalite Kúska, Transakcia sa dokončí a cena Kúska bude uvoľnená Predávajúcemu, alebo
- vo všetkých ostatných prípadoch ťa požiadame o zaslanie Kúska späť do nášho skladu na ďalšie overenie Kúska. Ak Kúsok v overení vyhovie, pošleme ti ho späť a Transakcia sa dokončí. Ak však Kúsok v overení nevyhovie, Transakcia sa zruší, Kúsok vrátime Predávajúcemu a tebe vrátime peniaze v súlade s informáciami o vrátení peňazí uvedenými vyššie.
-
-
-
-
-
-
- V prípade služby Overenie elektroniky: Ak chceš Kúsok vrátiť po tom, čo nám nahlásiš, že výrazne nezodpovedá popisu (ako je uvedené vyššie v časti „Služba Ochrana kupujúceho“), Kúsok nám musíš poslať späť, aby sme ho pred jeho vrátením Predávajúcemu a zrušením Transakcie podrobili procesu kontroly vrátenia a uistili sa, že ide o ten istý Kúsok, ktorý bol zakúpený. Ak nejde o ten istý Kúsok, vrátime ti ho a Predávajúcemu uvoľníme peniaze.
-
Čo musia vedieť Predávajúci.
- Zákaz neumožnenia overenia: Keďže Služby overenia sú služby, ktoré poskytujeme Kupujúcemu, v prípade oprávnených Kúskov nemôžeš Kupujúcemu neumožniť, aby si Službu overenia zakúpil.
- Môžeme ťa požiadať o ďalšie informácie: Ak je reklamácia postúpená spoločnosti Vinted a existuje dôvod pochybovať o pravosti, funkčnosti, stave alebo iných vlastnostiach Kúska (ktoré sú pre každú zo Služieb overenia relevantné), môžeme ťa požiadať o poskytnutie dodatočných informácií alebo dôkazov. O tom, či môžeme Kúsok overiť, rozhodneme my.
- Nedodržanie Pravidiel katalógu: Ak počas overovania Kúska zistíme, že nie je v súlade s Pravidlami katalógu, môže sa stať, že Kúsok nevyhovie.
- Dôsledky v prípade, že Kúsok nevyhovie: Ak Kúsok v procese overenia nevyhovie z dôvodu, že i) existuje dôvod pochybovať o pravosti Kúska v prípade služby Overenie kúska; ii) vlastnosti, stav a funkčnosť nezodpovedajú tým, ktoré sú uvedené v inzeráte alebo existuje dôvod pochybovať o pravosti Kúska v prípade služby Overenie elektroniky, alebo iii) Kúsok ako taký nie je v súlade s Pravidlami katalógu), Transakcia sa zruší. V prípade, že Kúsok v Overení nevyhovie, pretože je považovaný za nepravý, prípadne ak nie je v súlade s Pravidlami katalógu, nemôže byť na našej Stránke ďalej ponúkaný. Bližšie informácie o týchto obmedzeniach nájdeš tu.
- Stratené alebo poškodené Kúsky: Ak sa Kúsok počas skúmania v našom sklade stratí alebo poškodí, Kupujúcemu vrátime peniaze a Predávajúcemu poskytneme kompenzáciu vo výške plnej ceny Kúska uvedenej v inzeráte. Podrobnejšie informácie o tom nájdeš tu.
Naše povinnosti pri Službách overenia.
- Kontrola Kúska: Služby overenia sú vykonávané s náležitou odbornou starostlivosťou a dôkladnosťou príslušne vyškolenými osobami. Tieto osoby Kúsok preskúmajú na základe objektívnych kritérií vrátane ich znalostí značky a informácií, ktoré majú k dispozícii. Značky Služby overenia neschvaľujú a nie sú do nich žiadnym spôsobom zapojené. Spoločnosť Vinted sa nepodieľa na žiadnej úprave, oprave, výmene alebo renovácii Kúska a tiež nezisťuje výrobné ani bezpečnostné vady.
- Naša zodpovednosť: Preberáme zodpovednosť za akékoľvek škody spôsobené naším úmyselným konaním alebo vážnymi pochybeniami. To zahŕňa situácie, keď dôjde k ujme na živote, tele alebo zdraví a keď na to existuje zákonná povinnosť. Ak nesplníme dôležité zmluvné povinnosti, t. j. povinnosti, ktoré sú nevyhnutné pre riadne plnenie zmluvy a ktorých plnenie môže zmluvný partner bežne očakávať, je naša zodpovednosť obmedzená na predvídateľnú škodu, ktorá je pre danú zmluvu typická. Spoločnosť Vinted, Pridružené spoločnosti Vinted spolu s našimi zástupcami a agentmi nebudú niesť zodpovednosť nad rámec týchto obmedzení.
- V prípade služby Overenie elektroniky, za bezpečnosť Kúska zodpovedá jeho výrobca a Predávajúci. Ak bol Kúsok, ktorý kúpiš alebo predáš na Vinted, zapečatený, spoločnosť Vinted nenesie zodpovednosť za stratu záruky zhody alebo obchodnej záruky výrobcu počas procesu overenia elektroniky.
- Odstránenie údajov z Kúska. Nenesieme zodpovednosť za (úplné) odstránenie údajov vrátane dôverných a osobných údajov, ani za odpojenie osobných účtov od Kúska. Za prípadnú stratu údajov nenesieme žiadnu zodpovednosť.
- Zasielanie Kúskov do zahraničia: Na účely jeho overenia môže byť niekedy potrebné Kúsok zaslať do inej krajiny. V takejto situácii sa môžu uplatňovať pravidlá a postupy dovozu/vývozu.
- Konfiškácia alebo zničenie: Ak nám Kúsok odoberú právne orgány alebo držiteľ práv duševného vlastníctva ku Kúsku, nebudeme ti ho môcť vrátiť (bez ohľadu na to, či si Kupujúci alebo Predávajúci Kúska) a budeme postupovať v súlade so zákonom.
- Neočakávané udalosti: Ak sa stane niečo, čo je mimo našej kontroly (napríklad prírodná katastrofa, prípad bojovej akcie (bez ohľadu na to, či bola vyhlásená vojna), nepokoje, výbuchy, požiar, záplavy, zemetrasenia alebo epidémie), nebudeme zodpovední za oneskorenie alebo problémy. Pokúsime sa ťa informovať o aktuálnom stave a problém odstránime hneď ako to bude možné.
- Nedoručiteľné Kúsky: Ak úmyselne alebo z nedbanlivosti uvedieš nesprávnu adresu doručenia (aj v prípade vrátenia Kúska) alebo zásielku neprevezmeš, môžeme sa pokúsiť o druhé doručenie na tú istú adresu. Ak bude tento druhý pokus neúspešný, budeme ťa o tom informovať a budeš mať 6 týždňov (v prípade služby Overenie kúska) alebo 30 dní (v prípade služby Overenie elektroniky) na poskytnutie správnej adresy alebo na sprostredkovanie doručenia. Ak svoje preferencie v tejto lehote nepotvrdíš, vzdávaš sa práva na prijatie Kúska v súlade s týmito Podmienkami a my môžeme Kúsok zlikvidovať, predať alebo opätovne použiť. O týchto právnych dôsledkoch ťa budeme informovať vo vyššie uvedenom oznámení. Ďalej nesieš zodpovednosť za všetky dodatočné náklady vyplývajúce zo všetkých neúspešných pokusov o doručenie. V prípade, že Kúsok nebude možné Predávajúcemu doručiť, Kupujúci nás splnomocňuje, aby sme vo vzťahu k Predávajúcemu podnikli vyššie uvedené kroky a uplatnili vyššie uvedené práva v mene Kupujúceho.
- Pozastavenie Služieb overenia: Vyhradzujeme si právo s primeraným predstihom pozastaviť alebo zrušiť dostupnosť Služieb overenia. V prípade, že je potrebné vykonať naliehavé zmeny z dôvodu bezpečnostných, právnych alebo regulačných požiadaviek, je možné, že ti to nebudeme schopní oznámiť vopred, budeme ťa však informovať, hneď ako to bude možné.
17 Doručenie
Čo je Predplatené doručenie. Počas Transakcie si môžeš na Stránke zakúpiť predplatený adresný štítok, ktorý poskytuje spoločnosť Vinted Go UAB (Vinted Go) v spolupráci s dopravcami na prepravu a doručenie Kúska, ktorý si zakúpiš (Predplatené doručenie). Štítok, ktorý ti bude na Stránke poskytnutý, musíš použiť na odoslanie a/alebo vrátenie Kúska, a to do 5 pracovných dní od jeho zakúpenia, inak sa Transakcia automaticky zruší alebo dokončí (v prípade vrátenia Kúska).
Koľko to stojí. Výška poplatku za Predplatené doručenie sa líši v závislosti od veľkosti zásielky, trasy prepravy, dopravcu a prípadných zliav. Výšku poplatku sa dozvieš ešte pred odoslaním objednávky.
Sledovanie zásielky a dopravcovia. Stav doručenia Kúska môžeš sledovať na Stránke, ktorá vychádza z informácií poskytnutých dopravcom. Pokiaľ to zákony umožňujú, my a spoločnosť Vinted Go odmietame akúkoľvek zodpovednosť, ak dopravca poskytne nepresné, neúplné alebo neaktuálne informácie o sledovaní zásielky. Čas doručenia Kúska závisí od použitého dopravcu. Viac informácií o tom, ktorí dopravcovia sú v súčasnosti k dispozícii pre Predplatené doručenie, nájdeš tu. Dopravcov však môžeme kedykoľvek pridať, pozastaviť alebo odstrániť. Doručenie Kúska vykonajú dopravcovia. Nie sme dopravcom a/alebo poskytovateľom poštových služieb a počas doručovania Kúska zakúpeného na Stránke s ním fyzicky nemanipulujeme, netriedime ho, nedoručujeme ho ani s ním inak nenakladáme.
Za čo zodpovedáš. Ak Kúsok posielaš prostredníctvom Predplateného doručenia, musíš dodržiavať Pravidlá balenia zásielok Vinted Go a Zoznam zakázaných predmetov, ktoré nájdeš tu. Ak sa preukáže, že si tieto požiadavky, Podmienky alebo Pravidlá katalógu nedodržal/a, nemusíš mať nárok na vrátenie peňazí alebo kompenzáciu škody v prípade straty alebo poškodenia zásielky počas prepravy.
Ak sa zásielka stratí alebo poškodí. Ak dôjde k sporu vo veci straty alebo poškodenia Kúska počas prepravy, informácie poskytnuté spoločnosťou Vinted Go alebo dopravcom sa budú považovať za presné, pokiaľ nám pred dokončením Transakcie neposkytneš dôkazy o opaku. Ak bol Kúsok správne zabalený, ale zásielka sa počas prepravy stratila alebo poškodila:
- Kupujúcemu budú vrátené peniaze v súlade s našimi zásadami vrátenia peňazí (platí služba Ochrana kupujúceho), a
- Predávajúci získa kompenzáciu za stratu alebo poškodenie na Vinted, pričom jej výška môže závisieť od toho, ktorý dopravca bol použitý (viac informácií nájdeš v Centre pomoci).
Ak sa na odoslanie Kúska zakúpeného na Stránke použije iný spôsob ako Predplatené doručenie, za stratené alebo poškodené zásielky a uplatnenie nároku na kompenzáciu priamo u dopravcu zodpovedá Predávajúci.
SME NA KONCI – POSLEDNÉ DÔLEŽITÉ PODMIENKY
18 Čo uvidíš na našej Stránke
Vlastníkom našej Stránky sme my. My, Pridružené spoločnosti Vinted a/alebo naši poskytovatelia licencií vlastníme všetky práva duševného vlastníctva ku Stránke vrátane jej systému, rozloženia, softvéru, ochranných známok a názvov domén.
Záruka zhody. Ak žiješ v Európskej únii, využívaš zákonnú záruku zhody vzťahujúcu sa na naše digitálne služby. To znamená, že máme voči tebe zodpovednosť, ak digitálna služba nie je v súlade v čase, keď ti bola poskytnutá, a ak to zistíš do 2 rokov, alebo ak sa to prejaví v priebehu času počas nepretržitého poskytovania digitálnej služby. Na uplatnenie reklamácie, prosím, postupuj podľa postupu popísaného nižšie v časti „Spôsob riešenia sporov“.
Dostupnosť Stránky. Nie sme zodpovední za výpadky v dostupnosti našej Stránky z dôvodu údržby alebo akýchkoľvek udalostí, ktoré sú mimo našej primeranej kontroly. Vzhľadom na oprávnené záujmy Používateľov, a ak to bude možné na základe relevantných faktorov (ako napríklad bezpečnosti Stránky), budeme sa snažiť:
- informovať ťa o plánovaných alebo existujúcich obmedzeniach dostupnosti,
- naplánovať odstávky mimo hodín intenzívneho používania, a
- obmedziť nefunkčnosť Stránky z dôvodu pravidelnej údržby na primeraný čas zodpovedajúci trhovým štandardom.
19 Za čo zodpovedáš ty a za čo my
Za čo zodpovedáš. Pri používaní našej Stránky a služieb zodpovedáš za:
- svoj Obsah a všetky činnosti na Stránke, ktoré sa uskutočňujú v rámci tvojho Účtu,
- všetky tebou inzerované, predané a prevedené Kúsky na Kupujúcich (vrátane všetkých vyhlásení, ktoré o Kúskoch urobíš),
- uverejnené hodnotenia, a
- všetky spory, ktoré z tvojho konania vyplývajú.
Dane. Nenesieme zodpovednosť za akékoľvek daňové povinnosti ani za povinnosť podávať výkazy, ktoré by sa na teba mohli vzťahovať z dôvodu tvojich aktivít na Stránke.
Poskytovateľ hostingových služieb. Keďže tebe a ostatným Používateľom poskytujeme Hostingové služby, nevykonávame všeobecné monitorovanie Obsahu alebo Kúskov inzerovaných na Stránke. Pokiaľ to zákon umožňuje, nenesieme voči tebe žiadnu zodpovednosť za akúkoľvek stratu alebo škodu, ktorú utrpíš a ktorá súvisí s Transakciou, okrem prípadov, keď sa na ňu výslovne vzťahuje služba Ochrana kupujúceho, naše záväzky vyplývajúce z týchto Podmienok alebo naše zákonné povinnosti.
20 Spôsob riešenia sporov
Spory medzi tebou a nami. Ak sa nám nepodarí vyriešiť spor, ktorý si vzniesol/la prostredníctvom nášho reklamačného formulára, alebo ak nie si spokojný/á s výsledkom, môžeš k jeho vyriešeniu dospieť prostredníctvom centra Európskej komisie pre riešenie sporov online, alebo sa obrátiť na vnútroštátne spotrebiteľské orgány vo veci služieb alternatívneho riešenia sporov tu. Ak máš s nami spor, môžeš tiež podať žalobu na súd v mieste svojho bydliska (obvyklého pobytu).
Rozhodné právo. Tieto podmienky sa riadia vnútroštátnymi zákonmi krajiny, v ktorej žiješ (tvoje obvyklé bydlisko).
21 Záverečné veci, ktoré potrebuješ vedieť
Aktualizácie týchto Podmienok. Je možné, že v budúcnosti budeme musieť tieto Podmienky aktualizovať. V závislosti od typu zmeny ťa budeme informovať na základe nižšie uvedenej tabuľky:
Vykonávaná zmena |
Kedy ti to oznámime |
Je niečo, čo musíš urobiť? |
Malé redakčné úpravy (napríklad oprava pravopisnej chyby) |
Aktualizácie vykonáme a ty si ich môžeš pozrieť, kedykoľvek budeš chcieť |
Nie! |
Zmena, ktorej cieľom je vyriešenie bezpečnostného problému alebo zabránenie škodám či zneužitiu |
30 dní vopred, okrem prípadov, keď to nie je možné z bezpečnostných dôvodov |
Nie! |
Pridanie nových služieb alebo nových funkcií a vylepšení existujúcich Služieb (bez vplyvu na prebiehajúce Transakcie ani negatívneho vplyvu na Služby, ktoré využívaš) |
30 dní vopred |
Nie! |
Akákoľvek iná zmena týchto Podmienok |
30 dní vopred |
Svoj súhlas s novým znením Podmienok vyjadríš kliknutím na tlačidlo „Prijať“, a to do 30 dní od prijatia nášho oznámenia. V prípade, ak s novým znením Podmienok nesúhlasíš, aj tak môžeš: bezplatne zrušiť svoj Účet, kontaktovať Zákaznícku podporu, stiahnuť si svoje osobné údaje, dokončiť Prevod na účet. |
Tieto zmeny sa nebudú uplatňovať so spätnou platnosťou a nebudú mať vplyv na žiadne Transakcie, ktoré si už na Stránke uskutočnil/a.
Ak so zmenou nesúhlasíš. Ak so zmenami, ktoré sme v týchto Podmienkach vykonali, nesúhlasíš, po dokončení všetkých prebiehajúcich Transakcií môžeš náš vzťah bezplatne ukončiť.
Postúpenie. Naše práva a povinnosti vyplývajúce z týchto Podmienok môžeme previesť na inú organizáciu, budeme ťa však o tom informovať 30 dní vopred. Ak s tým nesúhlasíš, môžeš tieto Podmienky okamžite ukončiť zrušením svojho Účtu. Svoje práva a povinnosti vyplývajúce z týchto Podmienok nesmieš previesť na inú osobu.
Žiadne partnerstvo. Tieto Podmienky medzi tebou a nami nevytvárajú partnerský ani sprostredkovateľský vzťah. Ani jeden z nás nemá právo uzatvárať zmluvy v mene toho druhého ani druhého akokoľvek právne zaväzovať.
Oddeliteľnosť. Ak súd alebo príslušný orgán rozhodne, že niektorá časť týchto Podmienok je nezákonná, ostatné časti zostávajú plne platné a účinné.